TILL MIG.

Till dig där i spegeln som under så många stunder av ditt unga vuxna liv undvikt den. 
För att du känt dig så missnöjd, så obekväm och halvt uppgiven. 
Besvikelsen och jämförelsen med alla andra runtomkring dig. 
 
I efterhand när jag tänker efter så har jag inte alls varit vän med mig & min kropp. 
Jag har hatat att vara med på kort, att höra min röst/se mig själv på video eller klä av mig. 
Kännt mig obekväm, otillräcklig & misslyckad. 
 
Detta har blivit bättre med åren, en stor del av självförtroendet har jag fått genom träningen. 
Att känna styrka, klara av mål & få ur mig inre känslor. 
Att den också fysiskt förändrar min kropp till något jag känner mig mer bekväm i är en stor fördel till det hela. 
 
Men ibland så brister jag och den där extremt sorgliga tanken " Hur ska någon någonsin kunna välja att älska mig för resten av livet? " , då det är den typen av kärlek jag önskar o drömmer om. 
 
 
Med värmen som är påväg innebär det också tunnare kläder. Mer hud exponeras och kroppshets ökar. 
Mig inkluderad. MEN. 
 
I år har jag beslutat mig för att det verkligen är dags att börja acceptera sig själv ännu lite mer. 
Inse att jag duger, att jag är unik, att jag är tillräcklig & värd att älskas. 
 
Så jag har utmanat mig själv med att försöka bjuda på mig själv i måttliga mängder på olika sätt. 
Och att filma mig själv med kameran, spela in mig själv när jag pratar/sjunger. 
 
Minns när jag i höstas la upp en Instastory när jag sjöng och hade å n g e s t efterråt för jag skämdes. 
Efter 3 år med musikprofilslektioner på högstadiet så sjöng jag aldrig, trots att jag inte klarar mig utan musik och sjunger alltid så fort jag är ensam. Men det var en utmaning för mig, som jag lät ligga uppe de där 24h utan att radera klippet, trots min ångest. Och det kan låta som en bagatell, men var ett stort steg för mig. 
 
Lever fortfarande på de fina kommentarerna jag fick skickat till mig. De behövdes ❤ 
 
Men jag hoppas vi alla kan försöka släppa på den här hetsen som finns i samhället, och framförallt hos oss unga vuxna. 
 
Vi ska veta så mycket, vi ska vara så mycket, tjäna så mycket & se ut på ett visst sätt. 
 
" And you don't have to change a thing, the world could change it's heart, No scars to your beautiful " 
LIVET | |
#1 - - Fanny:

<3

Upp